štvrtok 3. januára 2013

Kto chápe potreby suchej pleti lepšie?



2 krémy. 2 mesiace testovania.
Kto sa stane víťazom?

Najprv sa však pozrime na vyhlásenia oboch ašpirantov v zákulisí...

 Ziaja denný krém s kozím mliekom
sľubuje:

- hydratáciu vrchnej i spodných vrstiev
  pokožky

- obnovu a výživu pokožky, ktorá sa
   stane hladkou a pevnou

- vyhladenie menších vrások

- neutrálne pH, UV filtre, komplex
  zložiek kozieho mlieka, vitamín A, E,
  provitamín B5

- vhodnosť ako základ pod make-up

Bioderma Sensibio Riche sľubuje:

- upokojenie, hydratáciu a ochranu

- vhodnosť pre suchú až veľmi suchú, citlivú pokožku

- zvýšenie tolerancie pokožky (patent Toleridine)

- zmiernenie pocitov pálenia, pnutia a nepohodlia

- nekomedogénny, hypoalergénny, bez parfumácie

- vynikajúci základ pod make-up









Môj pohľad na vec:

Na prvý pohľad sú badateľné 3 rozdiely:

  1. balenie a dávkovanie (ziaja vyzerá ako klasický krém v plastovom tégliku, zatiaľ čo Bioderma je balená v tube so zúženým koncom)


2. vôňa (ziaja je parfemovaná veľmi príjemne, čisto, žiadne stopy po zvláštne znejúcej hlavnej zložke. Bioderma na druhej strane splnila sľub a v prospech intolerantnej pokožky sa zriekla akejkoľvek vône.)

3. textúra krému (u ziaji ide opäť o krémovú klasiku, oproti ktorej stojí Bioderma s zvláštne hutným, povedala by som až vyzrážaným krémom)


Ziaja mi bola sympatická od začiatku. Jasný typ pleti, pre ktorú je určená, solídne sľubované účinky a priaznivá cena (3,99 eur). Po rozbalení ma čakalo trochu menšie balenie, než by som odhadovala podľa veľkosti krabičky, ale čo už. Stále je tam dobrých 50 ml, čo je viac než u Biodermy, ktorá obsahuje 40 ml (18,65 eur). Po aplikácii sa krém vstrebal do piatich minút a pokožku zanechal príjemne hebkú. Pocit komfortu a hydratácie vydrží celý deň a pleť sa neleskne. Čo sa využitia ako základu pod make-up týka, nikdy neviem, čo tým myslia. Či obyčajný krém, ktorý sa s líčidlami dobre znáša alebo super multifunkčný produkt, ktorý zastúpi aj podkladovú bázu. Ziaja podľa mňa spadá do prvej kategórie, pretože podkladová báza sa do kože nevpíja, naopak, tvorí medzi ňou a make-upom bariéru. Na druhej strane, v krajnom prípade sa dá použiť, pretože pleť vyhladí.
K tvrdeniu o miznúcich vráskach sa vyjadrujem pozitívne, pretože mimické vrásky okolo úst a očí sú po použití naozaj menej viditeľné. Bohužiaľ, efekt trvá len počas nosenia, nie je to nič hĺbkové.
Jediné, čo tam nemuseli dávať, je obsah UV filtrov. Teda, ak už, tak aspoň konkrétne číslo, nech vieme na čom sme. Všeobecné vyjadrenie je dosť zavádzajúce.

Bioderma ma po prvý krát sklamala. Mám v obľube ich Hydrabio radu, ktorá skutočne funguje, a Sensibio micelárku, no bez tohto krému by som sa kľudne zaobišla. Okrem toho ma trochu mätie rozdiel medzi Hydrabio a Sensibio radou, ktorá ponúka v podstate to isté, len Sensibio je prednostne určená pre citlivú pleť. To je fajn, ale všetky veci z Hydrabia majú na obaloch napísané, že sú hypoalergénne, neupchávajú póry a nedráždia. Čo je prakticky to isté...
Ale k veci: najväčším problémom Sensibio Riche je jeho neschopnosť vstrebať sa. Poviete si, že ochranná bariéra musí byť, ale to sa dá aj inak než chodiť po okolí ako panvica potretá olejom. Nehovoriac o tom, že krém má problém do hĺbky hydratovať. Všetko sa odohráva na povrchu. A nadôvažok ho podozrievam z upchávania pórov, čomu sa popravde ani nečudujem, keď vytvára taký film.
Ako podklad pod make-up môž byť, ale nie je to nič extra. 
Naštvalo ma to, tak som mu vymyslela alternatívne využitia:
  • ochranný krém na ruky na guľovačku
  • krém na tvár pre účastníkov polárnej expedície


Pre chemikov prikladám aj zloženie:



Pre mňa je víťazom jednoznačne Ziaja s kozím mliekom. Nie nadarmo sa vraví, že v jednoduchosti je krása.








  

2 komentáre:

  1. s tymto musim suhlasit, tiez mi viac vyhovuje ziaja, len ma mrzi, ze ma stipe v ociach, ked sa nechtiac dostane do ich tesnej blizkosti, inak mi vyhovuje, naopak bioderma napriek tomu, ze ociam nevadi, je tak zvlastne mastna alebo co, ze mi na nej zmolkuje makeup... nastastie som mala len male balenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kedze tato Bioderma bsahuje mineralne oleje,tym co maju problemy s upchavanim porov by som to asi neodporucila,ak sa nemylim...

    OdpovedaťOdstrániť