nedeľa 22. júla 2012

Ako sa vyhnúť sklamaniu z novej kozmetiky: PART 1


 Všetci to poznáme a drvivá väčšina sa už vzdala. Vzletné očakávania a o to tvrdšie pády pri skúšaní novej, tak ospevovanej, kozmetiky. Dnes vám však prinášam systém, ktorý sa mi počas rokov osvedčil a ktorý mi mesačne šetrí peniažky. Ak vás to zaujalo, čítajte ďalej.



1. POZNAJ SVOJHO NEPRIATEĽA
V prvom rade je potrebné uvedomiť si, odkiaľ prichádza podnet na kúpu. Nemyslím, že by sa niekto ráno zobudil a len tak sa rozhodol ísť si kúpiť najnovšie sérum na rast mihalníc. Tu plní svoju úlohu reklama. Dlhú dobu som si myslela, že reklama má mať okamžitý účinok, teda že má človeka presvedčiť o kúpe hneď. Potom som si ale všimla, že moja takzvaná imunita voči tomuto priemyslu je len ilúziou. Aj keď si veci nekupujem na základe jednej peknej minútovej reklamy, zakaždým, keď mi niečo skončí, resp. niečo potrebujem, ako prvý sa mi v pamäti vynorí výrobok reklamovaný v televízii pre dvoma týždňami. Z toho teda vyplýva, že úlohou reklamy, okrem iného, je prevrátiť náš rebríček najžiadanejších produktov.
A televízia je v tomto prípade ešte menšie zlo. Nemáme k nej už bezhraničnú dôveru, lebo sa nám ju v minulosti podarilo párkrát prekuknúť.
 Vezmime si ale také časopisy. Najprv nás ohromia dávkou lesku, luxusu a bezchybnosti a potom medzi svoje stránky, len tak mimochodom, vsunú reklamu partnerskej spoločnosti. Opäť jedno mini zemetrasenie pre náš wishlist. Tu si treba kritickejšie prezerať aj tzv. skryté reklamy. Nejde o A4-ku vyretušovaných modeliek, ale o články zamerané na kozmetické produkty. Tie sa dajú rozlíšiť na testy a sezónne správy o novinkách. Testy sú viac či menej v poriadku, ich kvalita závisí od redakcie časopisu, keďže môže ísť o rafinovanejšiu reklamu alebo o pokus o recenziu, ktorú však bolo v závere potrebné zoškrtať len na pozitíva. Samozrejme, existujú aj výnimky, no je ich málo. Čo sa správ o novinkách týka, ja osobne ich beriem len ako zdroj informácií ako napokon celý reklamný biznis.
 No a na záver je tu zbraň ťažkého kalibru: pútače v drogériách. Neodpustiteľne krásne, strategicky rozmiestnené a smrteľne nebezpečné. No dobre, trošku dramatizujem :D. Ale pravdou zostáva, že po úspešnom nákupe skutočne potrebných vecí pôsobia pri pokladni alebo pri východe z uličky ako rana pod pás.

ZÁVER: Nič z toho neznamená, že sa cez reklamu nemôžete dostať k dokonalému make-upu alebo špirále, no je fajn z času na čas vpustiť si do hlavy ten pochybovačný hlások, aby sme neprepadli každému podvodu.

odkaz na PART 2: http://nochokestroke.blogspot.sk/2012/07/ako-sa-vyhnut-sklamaniu-z-novej_22.html
zdroj obrázka: www.adverising.aboutcrawler.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára