štvrtok 25. septembra 2014

Ulalala, mastnota volá...


Ako len začať? Olejomániu som pozorovala z diaľky. Všetky recenzie na Saloos/bio/vegan/raw olejíčky som poctivo prečítala, no stále som sa nemohla zbaviť pocitu, že niečo mi uniká. Tak som sa naštvala a na 2 izolovaných nákupoch prihodila do košíka arganový a kokosový olej. To bolo rok dozadu, takže času na testovanie bolo habadej.


Tento kelímok sa ani nebudem obťažovať predstavovať. Každý ho z DM-ka pozná a určite registruje príslušné články. Podľa popisu by sa mal uvádzať ako konkrétny príklad v slovníku pri hesle multitasker. Do kulinárskych pokusov som ho nezapájala, a tak skončil na poličke v kúpeľni.


Čím mi príde iný od ostatných súkmeňovcov je jeho neustále sa meniaca konzistencia. Obsah obalu sa mení v závislosti od okolitej teploty, čiže kým v lete naberáte mazľavý tekutý olej, v zime dolujete kúsky "sadla" (v tom najlepšom slova zmysle).
Čiastočne sa to dá poriešiť výletom do mikrovlnky/chladničky v závislosti od vami preferovaného skupenstva, ale v rámci uchovania pôvodnej kvality by som to neodporúčala. 



A teraz k oleju samotnému. Vyskúšala som na všetko, na čo som si spomenula, s výnimkou masky na vlasy (nikdy sa u mňa neskĺbili časovo-priestorové podmienky). 

- odličovanie -

Rozhodné nie. Niečo to rozmaže, niečo stiahne s pomocou tampónu, ale výsledný efekt je ulepený a nedokonalý. Hovorím to s čistým svedomím, keďže práve testujem odličovací olej od The Body Shop, ktorý je dokonalý. 

- výživa pleti -

Dajme tomu. Absolvovala som to viackrát a hoci nemôžem hlásiť žiadne zázraky, určite mi nepoškodil. Mala som pocit, akoby sa pleť pod ním mierne ukľudnila. Nič však nie je perfektné a zakaždým som si všimla malý pupienok ako dôsledok upchatého póru.

- starostlivosť o telo -

Áno, áno, áno. A ešte raz áno. Čo vadilo tvári, telo uvítalo s otvorenou náručou. V kombinácii aj s čo i len priemerným telovým mliekom boli výsledky k mojej spokojnosti (hovorí majiteľ suchej pleti). Môj obľúbený atribút je efekt, ktorý olej zanecháva. Celé leto som ho používala ráno, aby nohy vyzerali zdravé a lesklé. Ochranný film proti je vysúšaniu je len vítaný bonus.

- pár ďalších postrehov
Vôňa je skutočne príjemná, presne kopíruje Bounty tyčinku po prelomení čokolády. Tiež sa mi strašne rátalo, že ak som si ho dala na noc, nezobudila som sa ráno s podivným rozkladajúcim sa pachom. Čo však nechápem, sú tvrdenia o tom, ako sa tento olej na rozdiel od všetkých ostatných dokáže do pokožky vstrebať. Ja osobne nevidím rozdiel. Je síce menej mastný než taký olivový, ale to neznamená, že do piatich minút je fuč. 


Olej č. 2 - arganový

- v skratke -

Úplný protipól kokosového.

- vlasy -
Prakticky jediné, na čo ho používam. Po umytí, kým sú ešte mokré do nich vtriem 2-3 kvapky. Frekvenčne to odpovedá asi 1 použitiu za týždeň. Páči sa mi, ako vlasy vyzerajú po použití, plus, z dlhodobého hľadiska hlásim nižší výskyt rozštiepených končekov. Ale pozor, dá sa to veľmi ľahko prehnať a potom mi neostáva nič iné, len opätovne ich umyť.

- pleť, telo -
Been there, done that. Not going to try again. Nepozorovala som zhola nič, maximálne tak mastnú ofinu a pár pupákov (nepríjemnejších než u kokosáča).

- iné pozorovania -
Jednoznačne faktor mastnoty 1000. Je to proste tvrdý kaliber. No a potom vôňa. Neviem prečo som si v mysli maľovala lúky posiate fialkami, toto vonia ako kozí trus (poznámka na okraj: nie som znalec, čiže možno danú substanciu urážam, ale z nejakého nevysvetliteľného dôvodu je to práve ona, ktorá ma zakaždým napadne). Trvalo mi asi mesiac, kým som si ako-tak zvykla, dnes to už neriešim.


To byť vše ohľadom mojich hókusov-pókusov s olejmi. Zaujíma ma, či máte skúsenosti s nejakým, ktorý vás chytil za srdce. Resp., stojí to za to skúšať a hľadať ďalej? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára