piatok 27. júla 2012

?Gommage? Back IN or Totally OUT?

Šok, šok, šok...
Rada si nahováram, že mám slušný prehľad o najrôznejších inovatívnych metódach a novinkám, no potom narazím na niečo, čo ma totálne dostane. A tak sa i stalo. Náhodou som klikla na odkaz, ktorý mi odhalil článok a zároveň impulz pre ďalší prieskum. O čo teda ide?

Pojem gommage údajne pochádza z francúzštiny a znamená vymazať. Takto to uvádza jedna zahraničná stránka. Pre väčšiu objektivitu som zapojila aj Google Translator, keďže moja slovná zásoba z tohto jazyka diplomatov sa obmedzuje na pár fráz a výrazov, o ktoré sa s nadšením podelil môj brat (fakt, že šlo o dobrovoľný proces napovedá, že nejde o bežné turistické vetičky). Teda podľa Dedka Vševedka gommage znamená tiež aj spojením, čo perfektne zapadá do toho, čo o ňom idem povedať.

 Hoci vás jazykové okienko mohlo mierne zmiasť, gommage je napoly zabudnutou, napoly opäť objavovanou alternatívou ku klasickému peelingu.
V minulosti, pred objavením chemických peelingov s obsahom alfahydroxykyselín (AHA), sa gommage používalo hlavne v salónoch pred začatím akýchkoľvek procedúr.
Princíp bol jednoduchý: namiesto viac či menej drastického zoškrabovania mŕtvych buniek, mikroperličky, ktoré gommage obsahuje, absorbujú vodu a napučia. Po nanesení potom na seba nalepujú odumreté bunky.
Z toho vyplývajú nasledujúce výhody:


  • neinvazívna metóda nenarúša ochranný film pokožky
  • je vhodná aj pre citlivejšiu pleť, pretože ju nedráždi
Na druhej strane som sa dočítala, že profesionálne gommage by nemali používať ľudia:
  • so starnúcou, stenčujúcou sa pokožkou
  • ktorí trpia puknutými cievkami a vyrážkami
  • tiež je nevhodné používať ho spolu s iným chemickým peelingom
Zatiaľ viem len o jednej značke s niečím podobným v ponuke a je ňou Dermacol:


Ten naviac obsahuje čajovníkový olej a je vhodný na každodenné použitie, čo ma privádza na myšlienku, že nejde o dravú formu. Sama som ho neskúšala, keďže ani obchody ho nemajú plné regály, ale ak naň naďabím, netvrdím, že odolám. Cena na internete je plus-mínus 3,49 €. Jeden mini príspevok o tomto výrobku som našla tu a 2 užívateĺské recenzie tu.

Tak ako, čo si o tom myslíte vy? Vyskúšali ste to už?

zdroj obrázka: najnakup.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára