streda 13. augusta 2014

Ako spacifikovať spálenú pokožku

Čauky, mňauky :)

Dnes sa chcem podeliť o zopár tipov a trikov, ktoré som nazhromaždila po nedávnej dovolenke pri mori.

Aby som vás uviedla do problematiky, mám skutočne svetlú pokožku, blond vlasy a už minimálne 3 roky sa v lete neopaľujem, dokonca si dávam tú námahu a nosím SPF-ko denne aj na tele, nielen na tvári.

Dospela som do štádia, kedy som už ani nevedela, ako vyzerám opálená. (K tomu sa viaže úmerné množstvo uťahovania zo strany mojej rodiny, ktorá ma má za plnokrvného albína) :D No tento rok som si povedala, že si udelím free pass a predvediem všetkým svoje melanocyty. Všetko šlo ako po masle, brala som to postupne, po malých dávkach na záhrade 2 týždne pred dovolenkou, počas nej hlavne odrazené svetlo v relatívnom tieni a podobne. A pokožka bola povďačná. Žiadne crazy paradajkové odtiene, ale pekná zlatavá hnedá. Až na malý detail. Hruď ma prvé dva dni bolela tak, že som mala problém v noci rotovať.

Fast forward týždeň: preventívka u lekárky. Keď sme prišli k časti, kde ma počúva a ja som sa otočila, videla som, ako ňou jemne myklo. Jop, seriózna paseka. Popravde, mne to až tak hrozné neprišlo, pokým mi nenaordinovala masť na popáleniny s odporučením, nech si to natieram, koľko a čímkoľvek len môžem.
(pre zreteľnosť: nemala som popáleniny 1. stupňa ani nič podobné, len do hĺbky ublíženú pokožku od slnka :D)

Tramtadadám.... Výsledok: článok prameniaci z osobnej skúsenosti.

KROK č.1

Excipial U Hydrolotio


Voľne predajná emulzia z lekárne, ktorú viac či menej pravidelne držíme v domácej lekárničke.

Excipial má v ponuke ešte verziu Lipolotio, o ktorej predpokladám, že je určená na extrémne suchú pokožku.

Cena sa pohybuje okolo 6-7 eur, záleží na tom, akú lekáreň máte po ruke.




                                       

Je tekutejšej konzistencie, fantasticky sa roztiera a veľmi rýchlo vstrebáva. K parfemácii sa toho nedá veľa povedať, lebo ako typická lekárenská kozmetika nemá takmer žiadny,hoci niekedy mám pocit, že jemnučko vonia čistotou. Jeho (z môjho pohľadu) obrovské plus spočíva v neschopnosti iritovať pokožku. Či popálenú, alebo čerstvo po holení, proste nádhera.


Ako vidíte, hlavnou zložkou je urea, ktorá konkrétne v tomto prípade robí dobrú službu. Ono celý ten rámus okolo jej nefunkčnosti by sa mal podľa mňa vzťahovať primárne na drogériu, kde je surovina a spôsob spracovania častokrát odlišný od toho v lekárni. 

K hydratačným schopnostiam sa vyjadrujem pozitívne. Na obale človeka nechytajú na to, aby očakával zázraky. Ako prvý krok v tejto rutine sa mi osvedčil.

KROK č. 2

PurityVision Kokosový olej

 Myslím, že kto pravidelne číta blogy, sa s ním už stretol. Jednu dobu zavládla masová hystéria okolo jeho úžasnej multifunkčnosti a blahodárnych účinkoch na pleť. Ako taký ho plánujem zhodnotiť v samostatnom článku.

Ako telové mazadlo ho na leto zbožňujem. Toto balenie mám už rok a zo začiatku som bola rozpačitá, pretože keď ho prinesiete z klimatizovanej drogérie domov, je úplne tuhý a ťažko sa naberá. Čo je tiež dôvod, prečo v zime používam klasické krémy a maslá.

Zohnať sa dá v DM-ku spolu s väčším balením. Cenu si skutočne nepamätám ale pred očami sa mi mihá päťeurovka. :)



Vidíte, že ho využívam naozaj hojne. K ospevovanej výžive a hydratácii by som mala ale pár poznámok: osobne ho vnímam ako kryciu vrstvu po prvom kroku, ktorá zabezpečí, aby sa Excipial neotrel do pyžama a z pokožky neunikla akákoľvek vlhkosť. Plus, ráno ho v menšom množstve použijem na nohy, ktoré sa potom v sukni pôsobia zdravšie.



Ako som spomínala konzistencia sa mení podľa okolitej teploty, viď. rozdiel na fotkách. Inak prekrásne vonia, úplne ako KOKO tyčinka. Tiež mi vyhovuje že nie je tak mastný ako, dajme tomu, olivový olej, čo poteší, ak človek nechce meniť pyžamo a posteľné prádlo každé dva dni.

bonusový KROK č. 3

Dermazin masť


Ide o záležitosť na recept (mimochodom, dopláca sa nejakých 0,70 eura), ale spomínam ju jednak pre úplnosť a jednak pre informáciu, keďže nemám pocit, že sa o nej vie, pričom je úžasná.

V podstate pomáha s hojením, urýchľuje ho a ako sa vyjadrila moja pani doktorka, pokožka vyzerá po zahojení krajšie. Áno, áno, áno. Už po prvých dvoch použitiach som videla rozdiel a po 4 dňoch bola väčšina paseky preč. Potom som ju používala skôr sporadicky, až kým nebolo všetko ako predtým.

Tak, to by bola moja tohtoročná skúsenosť s opaľovaním, celkom by ma zaujímalo, ako ste na tom vy. :) Černoškovia alebo albíni?


3 komentáre:

  1. Ahoj, mam jednu otazocku - staci popalenu pokozku (od spalenia a zosupania) natierat len Dermazinom alebo treba najprv krok c. 1, potom krok c.2 a az potom Dermazin??? A moze sa vobec Dermazin opakovane natierat na vacsie plochy tela?? Vdaka za radu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahojky,

      Dermazin je vo svojej podstate dezinfekčný prostriedok určený na rany a popáleniny, teda pri klasickom spálení pokožky by som ho používala radšej len na odporúčanie lekára (obsahuje sulfonamidy, čo sú antimikróbne látky, ktoré majú pri veľkých dávkach a akumulácii vedľajšie účinky). Moja rada je: ak je to zlé, tak ho nanes na najhoršie miesta v priebehu 3-4 dní na ČISTÚ pokožku (ideálne večer po sprche, pričom ráno treba oblasť opláchnuť minimálne vodou, prípadne jemným mydlom, aby sa odstránili zvyšky plus pot).

      Dúfam, že pomohlo aj keď takto neskôr. :)

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť